سازمان حقوق گزارشی آماری را تحت عنوان از مارس تا مارس منتشر می کند که به بازداشت و صدور حکم برای فعالین زن در کردستان می پردازد.

به روال سالهای گذشته، سازمان حقوق گزارشی آماری را تحت عنوان از مارس تا مارس منتشر می کند که به ازداشت و صدور حکم برای فعالین زن در کردستان می پردازد.
با استناد به آمار به ثبت رسیدە در مرکز آمار سازمان حقوق بشری هنگاو از مارس ٢٠١٨ تا مارس ٢٠١٩ دست کم ٣٧ فعال زن کرد از سوی نهادهای حکومتی ایران بازداشت شدەاند.
بر طبق این گزارش، ١٧ تن از زنان بازداشت شده به اتهام فعالیت سیاسی و همکاری با احزاب کردستانی بازداشت شده اند.
، ١٢ تن به  اتهام فعالیت مدنی، ٤ تن فعالیت عقیدتی، ٢ تن فعالیت کارگری و دو زن نیز از چوپانان اقلیم کوردستان بوده اند که توسط سپاه پاسداران بازداشت شده اند.
بیشتر زنانی کە بازداشت شده اند اهل استان کردستان (سنندج) بوده اند که ١٥ مورد می باشد، ١٠ زن اهل استان کرمانشاه (کرماشان)، ٧ زن اهل استان آذربایجان غربی (ارومیه)، ٢ زن اهل استان ایلام، دو زن اهل اقلیم کوردستان و یک زن نیز از استان لرستان بودە است.
صدور حم ١٧ سال و ٥ ماه حبس برای ٩ زن کرد.
با استناد به آمار هنگاو، از مارس ٢٠١٨ تا مارس ٢٠١٩ ، دست کم ٩ فعال زن کرد از سوی دەستگاه قضایی ایران محاکمه و به حبس و شلاق محکوم شده اند.
بر طبق این گزارش، این ٩ زن جمعا به ١٧ سال و ٥ ماه و ٦ روز حبس، ١٩٨ ضربه شلاق و پرداخت ٤٠٠ هزار تومان جریمه محکوم شده اند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

غزل مثنوی: گیرم گلاب ناب شما اصل قمصر است....